Sommardrömmar

I Marmaverken visar termometern -20. Vinterlöpning kan vara både kul och spännande. Skogar, stigar och landskap är mycket vackra när de är klädda i frost och snö. Jag är av den typen som i princip alltid väljer stigar framför löpband. Löpband är helt enkelt inte löpning för mig. Jag är 38 år och kommer aldrig springa de riktigt snabba tiderna. Däremot vill jag springa så fort som möjligt. Det vill jag göra så ofta som möjligt också. Men löpning utomhus nu är inte bara jobbigt utan möjligen även direkt skadligt. Därför blir det soffan, melodifestivalen och genrepassande oxfiléplanka ikväll! Vanliga plankan samt stiglöpningen får vänta tills varmare väder. Men under tiden kan jag ju alltid passa på att drömma om sommarens löpning. Då är jag Kupricka!

Kommentera

