inov-8 race elite 2 hydration

Jag är ju barnsligt förtjust i prylar. Dessutom är jag barnsligt förtjust i att fundera kring hur man kan utveckla och modda dessa. Har funderat länge på en lätt vätskeblåsa i midjeväska. Gjorde tidigare ett inlägg kring detta. Nu är väskan född!

Väskan var mindre än jag trodde så blåsan har lite svårt att få plats. Den går dock enkelt att vika och jag får utan problem med mig 1 liter vätska samt vindjacka, pannlampa och lite färdkost. Kommer möjligen prova väskan med en Source Liquitainer på 0,75l för bättre passform. Jag fick klippa av slangen lite då den var rätt lång. Jag skulle tro att vikten på hela ekipaget är sub200g nu.. Väskan sitter bra och är riktigt lätt, även fullpackad. Midjebältet är dock ganska smalt, får se om jag moddar med ett bredare lite senare. Nu har ju också Haglöfs nya Gram 3 kommit ut till butik! Kanske blir en sån till Vertex i alla fall.

 

Kommentera

