kvällstur

Klockan var strax över 20. Ensam hemma, barnen hos mormor. Vad passar bättre än en kvällstur i skogen? Har varit hängig en vecka så jag hade ingen aning om hur lång turen skulle bli. Packade min Inov-8 Race Elite 2 med 0.5l vatten, en GT-tablett, första hjälpen och mobilen. Handskarna och lampan, en Black Diamond Spot, åkte på direkt, för ute var det bara några grader och becksvart. Drog som nästan alltid rakt ut i skogen för att starta på Marmas igenvuxna el-ljusspår. Därefter blev det lite skogsväg och stig i Marmaskogen. Efter ett tag kom också regnet metrologerna talat om. Mot slutet av turen sprang jag mot sågen i Marma. När jag till slut kom hem hade klockan stannat på 17,7km. Regnet var nog inte det värsta jag varit med om. Blev som vanligt mer blöt från insidan på min Haglöfs-jacka i PROOF. Andningen är ju inte direkt super, men jag gillar att springa i regnjacka. Känns rejält på nått sätt. Lampan fungerade som vanligt förvånansvärt bra. Visst är det skönt med mer ljus när stigen blir teknisk men man klarar sig som sagt förvånansvärt bra med 75 lumen. 17,7km nattur i Marmaskogen. Känns som om jag är igång igen. Om nu bara högerbenet kunde sluta spöka nån gång.. FUNBEAT

Kommentera

